LUMINA FAPTELOR BUNE

Blog ortodox spre zidire sufleteasca

Bogatul si saracul


Era odata un bogat si trecand el pe langa un sarac cersetor,ii spune:

-Nu vrei sa vii cu mine,sa iti dau sa mananci?
Si saracul il urma pe bogat.
Cand au ajuns ei acasa la bogat,acesta ii spune:
-Uite,eu te hranesc si te ingrijesc daca tu ma ajuti sa imi ridic o casa.Iti trimit ce ai nevoie si tu vei fi multumit.Si s-au invoit.
Zilele treceau , saracul primea de mancare ,iar cand avea nevoie de materiale,ii facea cunoscut bogatului ce ii era de trebuinta.Numai ca ,stand el asa si gandindu-se la un moment dat isi spuse : Am sa ii pun materiale mai proaste si mai putine,ca n-o sa-si dea seama.Si asa,are prea multi bani,iar eu sunt prea sarac si am si eu din ce sa traiesc mai bine.Si asa si facu.....
In cele din urma, casa a fost gata.Veni bogatul,sa vada ce lucrare a savarsit saracul.Stand el si uitandu-se la casa, ii spuse saracului:
-Uite ce m-am gandit,omule.Tu si asa nu ai casa,locuiesti intr-un bordei.M-am hotarat sa iti dau tie casa aceasta,sa te bucuri de ea.
Indata,saracul se albi la fata si ramase impietrit de uimire.
Morala: ceea ce cladesti sau zidesti pentru altul, de fapt tie insati iti faci.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu