LUMINA FAPTELOR BUNE

Blog ortodox spre zidire sufleteasca

SA FII OM CU TOT OMUL...


Am observat ca  ne face placere să fim luati în seamă de un om bogat, de un profesor, de cineva bine-văzut. De multe ori am încercat “să mă dau” pe lângă cei mai mari, sau mai bine-văzuţi, nu neaparat pentru a arăta celorlalţi cu cine sunt eu ci pentru a fi luat şi eu în considerare de cineva “mai important”, pentru a fi considerat şi eu măcar pentru puţin timp la acelaşi nivel cu ei,mare pacat. Dacă  fugim de lângă cei săraci, de lângă cei mai mici decât noi, de ce ne miram că cei mai mari decât noi nu vor săne ia în seamă ? E lucrarea lui Dumnezeu care ne invaţă să fim oameni cu oricine, fără să cautam la faţa sau la hainele lui. Dacă eu le acord atenţie celor săraci atunci va rândui Dumnezeu ca şi cei mai mari decât mine să-mi acorde atenţie.
Parintele Cleopa zicea că trecem adeseori pe stradă şi vedem un sărac cerşind şi dăm milostenie câţiva bănuţi, şi fugim repede mai departe aproape fără să ne oprim din mers, dar uităm să dăm milostenie un cuvânt bun. Aruncând bani celui sărac poate încercăm să acoperim o mustrare a conştiinţei că noi avem de toate şi ei n-au nimic, dar nu-l tratăm pe cel necăjit ca pe un om. Părintele spunea că decât a da bani, e mai important câteodată să te opreşti şi să vorbeşti cu cel sărac şi să-l întrebi ce mai face, cum se mai simte şi de ce are nevoie, tratându-l ca pe o persoană, coborându-te la nivelul lui. Un zâmbet şi un cuvânt bun poate înveseli inima celui sărac pentru toată ziua şi-i poate întări nădejdea că va veni o zi în care toţi vom ajunge în împărăţia lui Dumnezeu, unde nu este nici durere, nici întristare, nici suspin, ci viaţă fără de moarte.
Cu ce sunt eu mai presus decât cel care doarme pe stradă ? Cu ce sunt eu mai “important” sau mai “bun” decât el ? Cu nimic.
Aşa a aşezat Dumnezeu lucrurile ca unii să fie săraci şi alţii bogaţi. Cei săraci au nevoie de milostenia celor bogaţi ca să-şi ducă viaţa aici pe pământ în pace, iar cei bogaţi au nevoie de cei săraci ca să câştige bunăvoinţa lui Dumnezeu şi să intre în Împărăţia cea prea luminată şi prea frumoasă. Săracii fără bogaţi mor de foame şi de frig, iar bogaţii fără săraci ajung prin egoismul lor în iad, în chinurile veşnice.
Cum e mai bine să fii: bogat sau sărac ? E bine să fii aşa cum te-a lăsat Dumnezeu, să fii om cu tot omul.AMIN

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu