LUMINA FAPTELOR BUNE

Blog ortodox spre zidire sufleteasca

Cine-mi e vrajmasul?

Cine-mi e vrajmasul, Doamne, care mult m-a dusmanit?
E faptura Ta!... Pe Cruce, pentru el ai patimit...
Ridic ochii inspre dansul, cautand sa il gasesc
Pe acela pentru care poruncit-ai sa-l iubesc.


Dar sunt rea: nu am iubirea, sa il iert in mine bland,
Buzele-mi de grea tarana cu porunca-Ti sa le-nchid.
Strang in pumni cu inclestare furia in ei zdrobind -
Unde-s mila si-ndurarea catre care-as vrea sa tind?


Sunt pustie ca o scoica vamuita de un fur;
Perla ce-ai sadit in mine, am pierdut-o... Greu ma-ndur
De cel ce ma necajeste si adesea m-a ranit:
Amintirea de-a lui rele inima mi-a otravit.


Dar sunt oare fiara? Doamne, chipul care mi l-ai dat
Unde l-am ascuns in mine si el zace ingropat?
Da-mi aducerea-aminte sa ma-ntorc in chipul Tau,
Si putere, sa smulg toate ce-au crescut in mine rau.


Da-mi credinta si-ndurare; da-mi iubirea de vrajmas,
Mila Ta sa ma patrunda, dragostei ma fa partas,
Si-mi ajuta sa il aflu pe cel ce mi-ai poruncit
Ca, iertandu-l, sa ma vindec prin truda de-al fi iubit.


Nu-i vrajmasul meu de vina: vinovata sunt doar eu,
Ca din sfanta Ta porunca a iubirii cad mereu;
Izbaveste-ma, Stapane, de tot ce-i in mine rau
Si m-aseamana-n iubire cu Preadulce Fiul Tau.


Tu esti dragose ne-nvinsa: da-mi sa ard nebiruit
Cu iubire din iubirea-Ti pentru cel ce m-a ranit;
Iarta-l si ma iarta, Doamne, slobozeste-ne apoi,
Impacandu-ne in Tine, cu iubirea-Ti, pe-amandoi.


Fa-ne frati intreolalta din vrajmasii care-am fost,
Curateste-ne de hadul intuneric si cu rost
De iubire - fa sa fie viata noastra ceas cu ceas,
Sa nu-si afle rautatea intru noi mai mult popas.


Insuti Tu ni Te coboara, indurandu-Te, in noi:
Mila si iubirea-Ti, Doamne, sa ne biruiasca-apoi;
Rusineaza-ne de gandul rautatii si ne-adu
Sa fim frati, precum ca fratii ne-ai zidit sa fim chiar Tu.


Iarta-ne, Multmilostive, ca noi chipul Ti-am umbrit,
Izbaveste-ne de vrajba, sa-l iubim nebiruit
Pe acela pentru care Tu pe Cruce ai rabdat
Chinuri groanice - Te-ndura, Preaslavite Imparat.


Da-ne pacea Ta in inimi. Iarta-ne cat Te-am durut;
Curateste-ne de patimi, de-ntuneric, de duh slut;
Da-ne lacrimi si ne spala, cu-a lor apa, de pacat,
Rastignindu-ne pe Crucea dragostei - cu foc curat.

 sursa-Dianora Ioana

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu