LUMINA FAPTELOR BUNE

Blog ortodox spre zidire sufleteasca

Testament

Moarte, sora mea de-o viata, langa mine te asezi
Si, pandind puterea-mi slaba, flacara mi-o-mputinezi...
Domnul te-a trimis la mine ori tu singura-ai venit,
Sa m-acoperi mai devreme cu brocartul tau cernit?...


Umbra ta ma impresoara... N-am cuvinte si n-am glas,
Marturie sa dau astazi despre ultimul meu ceas -
Teama-mi e de Judecata, rau imi pare ce-am gresit
Si amarnica mustrare-mi face timpul irosit.


Iata, am intrat pe-o usa: ca-ntr-un vis am petrecut
Si, iesind acum pe alta, toate las cate-am avut;
Iar in traista vietii mele cautand ce sa adun,
Numai dorul meu de Domnul ma intampina, sa-l pun.


Restul - e desertaciune: se destrama ca un fum -
Toata slava lumii este vanturarea unui scrum.
Dar: un sambur de iubire daca-n mine-am ingrijit,
Il descopar pom in floare, cu lumina-mpodobit.


Frate om, cararea vietii se sfarseste nevestit!
Numai dragostea rodeste: acest dar, de-i implinit,
Singur iti zideste casa. Grija clipei, deci, s-o pui
Viata dragoste sa-ti fie - cu ea Cerul iti descui.


Nu mai ai rabdare, soro? Mai degraba vrei sa pleci
Si cu tine peste pragul zilei vrei sa ma petreci...
Cum ti-as sta-mpotriva, oare, daca Domnul te-a trimis?
Dragoste sa fiti, prieteni! - atat doar mai am de zis...

 sursa-Dianora Ioana

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu