LUMINA FAPTELOR BUNE

Blog ortodox spre zidire sufleteasca

SA OSPATAM PE CEI FLAMANZI

Ne-am pus vreodată întrebarea dacă nu cumva suntem lacomi la mâncare? Oare câtă mâncare stricată am aruncat până acum la gunoi pentru că nu am fost cumpătat şi m-am lacomit cumpărând prea mult şi uitand mâncarea în cămară şi frigider?
Oare câtă foamete năprasnică ,dintre sărăci, puteam să opresc dacă mă gândeam şi la cei necăjiţi?
A da din prisosul tău, nu este chiar ceva înălţător, o virtute laudabila, ci chiar un minim necesar de bun simţ.
Un exerciţiu simplu de a vedea dacă suntem lacomi este să vedem câtă mâncare ne punem în farfurie înainte de a mânca.
Dacă după ce am mâncat a mai rămas în farfurie, poate însemna că acel surplus este lăcomia mea.
Puteam să-mi pun mai puţin în farfurie şi dacă nu mă săturam, puteam să mai completez. Nu!
Am pus din prima multă mâncare ca să-mi ajungă, să mă satur.
Sfinţii ne spun că măsura noastră de fiecare dată când mâncăm este să ne ridicăm puţin înainte de a ne sătura de la masă.
Sfântul Siluan ne spune să mâncăm atât cât să nu ne împiedice să ne rugăm după masă, să nu depărteze de Dumnezeu.
Animalele nu risipesc nici un gram de mâncare…pentru că nu sunt supuse lăcomiei. Noi oamenii da.
Să nu ne aruncăm mântuirea la coşul de gunoi cu nepăsare, ci să ne gândim şi la fraţii noştri întru Hristos de pe stradă.AMIN

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu